Tuesday, October 23, 2007

Μήνας του μέλιτος στο Πουκέτ

Λοιπόν το αποφασίσαμε και η ζουζού και 'γω. Αφού απορρίφθηκαν Σκωτία γιατί δεν μπορούσαμε να κάνουμε μπάνιο στη θάλασσα, Σικελία γιατί είναι κοντά, περιοδία στη Βαλτική (οδικά) γιατί είναι μακρυά, Παρίσι - κρουαζιέρα στον Sorgue - Avignon γιατί δεν είναι καθαρό το ποτάμι, αποφασίσαμε να ανακαλύψουμε την Ταϋλάνδη...

Προετοιμασία: Συγκέντρωση πληροφοριών από κανονικά τουριστικά γραφεία -Thomas CooK, Thomson- καθότι τα Ελληνικά είναι τρείς λαλούν, πληροφορίες από Lonely Planet, Βιβλία του National Geographic. Και ξεκινάμε.

Πτήση με Thai. Κακώς. Πολύς κόσμος, μικρές θέσεις, ότι πρέπει για Ταϋλανδούς. Έπρεπε να κατευθυνθούμε προς Qatar Air. Η καθυστέρηση -3 ώρες- δεν ήταν στο πρόγραμμα, αλλά αυτό που με πείραξε ήταν το service όταν περιμέναμε στον Βενιζέλο. Ευθύνη της ΤΗΑΙ.
1η ημέρα: ΑΘΗΝΑ – ΜΠΑΝΓΚΟΚ
Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, και αναχώρηση για Μπανγκόκ. 10 ωρίτσες + 2 στο αεροδρόμιο γιατί η Έλενα αγχώνεται για την πτήση. Το αστέρι της Thai στο check in, μας έβαλε σε απόσταση καμμία 10-15 θέσεις το έναν απόι τον άλλο. Τα έκανε σκατά στη διευθέτηση και με άλλους επιβάτες. 2 Ωρίτσες επιπλέον καθυστέρηση λόγω της Thai, όπου ήθελαν οι ηλίθιοι να μας αφήσουν μέσα στην αίθουσα αναχωρήσεων, φυσικά δεν τους πέρασε και φύγαμε.....
2η ημέρα: ΜΠΑΝΓΚΟΚ - Πουκέ. Με 8 ώρες καθυστέρηση φθάνουμε στο καθόλου γραφικό Πουκέ. Το ξενοδοχείο μας ήταν το Sawasdee Village, Sawasdee σημαίνει καλημέρα. Το ξενοδοχείο ήταν στύλ μικρά bungalows, πολύ όμορφο και φιλικό στον επισκέπτη. Επιλογή της καλής μου και έπεσε διάνα. Ζουζουνοξενοδοχείο. Το τουριστικό γραφείο δεν το πρότεινε, δεν καταλαβαίνω γιατί. http://youtube.com/results?search_query=zouzou+hotel&search=Search
Δεν θέλαμε να μείνουμε σε resort, καθότι απέχουμε από την ηλικία σύνταξης.

Ο υπάλληλος του CEL TOURS στο Πουκέ ήταν κατατοπισμένος και πρακτικός. Κυρίως κατάλαβε ότι πήγαμε για ταξίδι και όχι για τουρισμό. Εν αντιθέσει με την υπάλληλο στη Μπανγκόκ.

Τις επόμενες 10 ημέρες μείναμε στο νησί. Όμορφο, διαφορετικό αλλά βιασμένο. Οι Ταϋλανδοί ευγενικοί, καθόλου πιεστικοί, φτωχοί, φιλικοί. Οι Ταϋλανδές πουτ... από ανάγκη λέω εγώ.

Το Πουκέ έχει όμορφη φύση, πολύ πράσινο, και κακές παραλίες. Κλασσικές παραλίες των ωκεανών, όπου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΑΝΙΟ, ότι και άν λένε οι τουριστικοί πράκτορες. Μπαίνεις μέχρι το γόνατο και ανά μισό λεπτό, κύμα περίπου ενός μέτρου πετάει έξω. Κολυμπάς μόνο στις πισίνες. Αν θέλεις θάλασσα μείνε Ελλάδα.

Φαγητό: Μεγάλη κουβέντα. Η κουζίνα τους είναι καυτερή, ΠΟΛΥ καυτερή και κάπως μονότονη. Βασικά συστατικά νουντλς, κοτόπουλο, χοιρινό, λαχανικά, γαρίδες, όλα αυτά μαζί ή σε συνδυασμούς σε Wok, τηγανιτά, με κάρυ ή τζίντζερ. ΚΑΥΤΕΡΑ..
Δύο μέρες που δεν αντέχαμε άλλο το Τάι, πήγαμε σε ιταλικό. (Έλενα, ποιό Τάι σου άρεσε περισσότερο; - η πίτσα. (...)
Η αγάπη μου υπέφερε. Υπέφερε και από κάτι άλλο, αλλά αυτό δεν το μοιραζόμαστε με κανέναν.
Μέρη που μας άρεσαν:
- Ημερήσια εκδρομή Phang Nga (James Bond Island) όπου γυρίστηκε ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι. Πήγαμε με καϊκι, ξεχάσαμε τα αδιάβροχά μας, και έβρεχε. Εκεί συναντήσαμε τους πιό βλάκες τουρίστες, πατριώτες μας. Ανάγωγοι και τουρίστες. Δεν κατάλαβαν ούτε που ήρθαν ούτε γιατί ήρθαν. Στην επιστροφή από το νησί, υπάρχει το πλωτό χωριό, το οποίο το συστήνουμε, τόσο για το μπροστινό - τουριστικό μέρος του, όσο και για το τι γίνεται "πίσω από την πόρτα". Είμασταν οι μοναδικοί που μπήκαμε μέσα, οι υπόλοιποι δεν το πήρανε χαμπάρι, και μάλλον καλύτερα. Να πάτε.
- Sirey island. Πολύ κοντά στην πόλη του Πουκέτ. Συνδέεται με γέφυρα. Αξίζει για να δείτε τους Sea Gypsies. Άνθρωποι της θάλασσας. Εμπειρία.
- KATA beach. Απλά για να έχετε την εμπειρία μπάνιου - λέμε τώρα- σε ωκεανό.
Τα τουριστικά - Phuket Fantasia (κάτι σαν τσίρκο), Camparet με sex show, Πατόνγκ κλπ, δεν τα προτείνουμε. Εξάλου είμαστε ερωτευμένοι.

Φαγητό. Μην πάτε όπου σας προτείνουν οι τουριστικοί πράκτορες. Προτείνουμε
  • την Δέσποινα στην ΚΑΡΟΝ, για αστακό - τζάμπα. Αστακό υπάρχει από 20-50 Ευρώ το κιλό. Διαλέξτε τα μέρη με 20. Κοινή λογική. Ψάρια όχι. Άνοστα.
  • το Boat στο τέλος της ΚΑΤΑ, για περιβάλλον και το φαγητό.
  • το εστιατόριο του Sawasdee Hotel, το καλύτερο όλων.
  • για πίτσα, CAPANINA
  • βρώμικο στο δρόμο δοκιμάστε τα ΠΑΝ κέικς, και με τίποτε λιαστά ψάρια. (ακόμη ανακατεύομαι).
  • δοκιμάστε ΧΑΛΟ ΧΑΛΟ, τριμένο πάγο και από πάνω γλυκά συρόπια. Βρώμικο και δροσερό. Δεν πάθαμε τίποτε.
  • Μπύρα η Shinga. Πολύ καλή.
  • ΦΑΤΕ ΠΟΛΛΑ ΦΡΟΥΤΑ, χωρίς έλεος.
Αγορές: Βρίσκετε τα πάντα, όπως και στην Ελλάδα. Επιλέξτε μόνο ταϋλανδέζικα προϊόντα. Για μετάξι πάτε στο JIM THOMSON. Στο Πουκέτ υπάρχει το OUTLET του. Κοντά στην πόλη του Πουκέτ. Εκεί πραγματικά αξίζει. Οι λοιποί τουρίστες ούτε που το πήρανε χαμπάρι.
ΜΗΝ ΡΑΨΕΤΕ τίποτε. Πεταμένα χρήματα. Πιστέψτε με.
Μην επισκεφθείτε τις υπαίθριες αγορές. Αυτό είναι για τους Σκανδιναυούς που δεν έχουν μοναστηράκι. (και κινέζικα τσολιαδάκια). Αντίθετα, αγοράστε μπλουζάκια, τσαντάκια από το δρόμο. Μπλουζάκια στα 2 Ευρώ και τσαντάκια στα 5. Δραχμή παραπάνω.

Φεύγουμε από Πουκέτ και πετάμε για ΜΠΑΝΓΚΟΚ. Η βρώμικη πρωτεύουσα. Καταπληκτική.
Συναντάμε την ξεναγό στο ξενοδοχείο. Είμασταν 10-15 έλληνες, κατά μόνας. Αρχίζει την αναφορά της στην πόλη "εμπορικά κέντρα έχει ..." Φύγαμε και κάναμε μόνοι μας την ξενάγηση. Η Έλενα τον χάρτη και εγώ την φωτογραφική. Είδαμε τα πολλαπλάσια των υπολοίπων.

ΑΞΙΖΟΥΝ:
  • περπάτημα στην Chinatown. Όμορφα και βρώμικα. Τα παιδιά εδώ είναι χοντρά και πολύ γλυκά. Ασφαλές μέρος. Πάτε από το Crystal Tower μέχρι Chinatown και πίσω. 6 km, πήγαινέλα. Μπήτε στα δρομάκια και ανακαλύψτε. ΜΗΝ ΦΑΤΕ ΓΛΥΚΑ κινέζικα. ΜΗΝ...
  • την επόμενη μέρα πάτε στον WAT PRA KAEO. Ο σημαντικότερος ναός τους, και στη συνέχεια πάτε στο Παλάτι. Μέχρι το 1970 ήταν εννιαίος χώρος. Αξίζει.
ΜΗΝ ασχολείστε με τις μπούρδες περί πλωτών αγορών κλπ. Έχουν κλείσει, και απλά σε πηγαίνουν στο ποτάμι όπου σου δείχνουν πως ήταν κάποτε η πλωτή αγορά (μέχρι το 1960). Οι "πωλητές" είναι ηθοποιοί.

Θα ήθελα να γινόταν βόλτα με βάρκα στα κανάλια, αλλά δεν...

Καλό ήταν να πάρετε ένα ποτό στο Crystal tower.
Φαγητό εκεί κοντά, αλλά δεν θυμάμαι πώς λέγεται. Το ανακαλύψαμε διαβάζοντας μία αγγλόφωνη τοπική εφημερίδα.

Δεν αξίζει να μείνετε άλλη μέρα στην πόλη. Άν έχετε ακόμη μισή μέρα, πάτε με ταξί στην Αγιουτάγια. Δεν το κάναμε και ήταν λάθος.

Συμβουλή 1. Μην αγοράσετε κοσμήματα, αλλά δοκιμάστε την τύχη σας να αγοράσετε μαργαριτάρια, σμαράγδια. Τα δένετε στην Ελλάδα.

Συμβουλή 2. Τα ταξί και τα τουκ τουκ παίρνουν μίζα από τα αμπορικά κέντρα. Γιαυτό όταν προσφέρονται να σας πάνε σε κάποιο εμπορικό "που είναι εκεί κοντά" αρνηθείτε.

Συμβουλή 3. Επισκευθείτε ένα super market, για να καταλάβετε την χώρα.

Συμβουλή 4. Άν θέλετε θάλασσα και ξερό ψωμί, μείνετε Ελλάδα.

Συμβουλή 5. Μείνετε τουλάχιστον 15 ημέρες. Λιγότερο δεν αξίζει.

Συμβουλή 6. Κρατείστε τις αποδείξεις για να σας επιστραφεί το ΦΠΑ στο αεροδρόμιο. Η διαδικασία είναι απλή. Ζητάτε την TAX FREE απόδειξη και έγγραφο από το κατάστημα. Στο αεροδρόμιο, πρίν το chek in, αναζητήστε το γραφείο TAX REFUND.

Δείτε ακόμη στο www.youtube.com βάλτε αναζήτηση takisstathis και δείτε βίντεο.

Επίλογος. Μας άρεσε, θα ξαναπάμε σε 30 χρόνια, για να θυμηθούμε τον μήνα του μέλιτος.
Θυμηθείτε:
  • Πάμε σε μία χώρα με διάθεση σεβασμού γι αυτήν και τους ανθρώπους της.
  • Πάμε διαβασμένοι για να καταλαβαίνουμε που είμαστε.
  • Πάμε για να δούμε κάτι διαφορετικό, και όχι για να προσαρμόσουμε πάνω της την ελληνικότητά μας.
  • Πάμε σαν πρεσβευτές της χώρας μας.
Να περάσετε όμορφα.

Επόμενο ταξίδι οδικά, γύρος Κασπίας θάλασσας.